• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Sänkte min ränta på Santander på 2 minuter.

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 114
Poäng
897
Till Santander säg att ni vill lösa lånet och fråga hur mycket ni ska betala in för att få det löst. Då kanske ni blir erbjudna en sänkning om ni stannar som kund.

Exakt så hände mig. Jag ville betala in lånet men dom sänkte räntan till 4.20 % eller något
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Resurs bank går. Men då tar dom en upplysning så vet du att din UC är dålig så är det ingen ife. Jag har "utmärkt" längst upp på deras hemsida. Men går ändå inte sänka räntan pga min uc.

Men dom är schyssta i allmänhet och går att få betalningafria månader. Upp till 3 per år.


Vart någonstans ser man sitt betyg hos dom på ”mina sidor”? Hittar inte..
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 301
Mottagna reaktioner
1 114
Poäng
897
Mina sidor o sen mitt privatlån. Klicka vidare på fortsätt. Mitt är på "utmärkt" längst upp.

Men pga min uc så går det ändå inte att sänka
 

Barajag

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
11 Januari 2018
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
353
Poäng
477
Ok, tack för rådet!
Vi fick vår ränta sänkt från 10.95 till 5.95 på en gång utan uc, ingenting förutom ett samtal :) woohoo!!
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Hej till alla på lånforum!
Jag har nyligen registrerat mig här men jag har varit en flitig läsare det senaste året. Angående Santander måste jag säga att det är en av de bättre långivarna i blancobranchen. Jag trodde dock inte att så var fallet innan förra veckan. Kort beskrivning:
Jag är lånetorsk och mår inte alls bra av det jag åsamkat min ekonomi och mig själv. Jag tog ett Santanderlån på nätet i ren desperation i januari 2015. 150000 på fem år med en ränta på 11, 95. Grattis! Som en alkoholist som börjar dricka grannens hemkörda skräp bara för att det var det som gick att få tag på en lördagkväll. Hade många lån innan, på ca. 350000.
Nåja, jag har uppenbara problem med mina utgifter och då är det inte enbart lånen det handlar om. Vad jag gjorde i januari i år var att nappa på Santanders erbjudande om höjning av lånet på 30.000 utan kreditupplysning. Nu i mars, för exakt en vecka sedan, ringde Santander och frågade om jag ville låna mer. Jag sa att det nog inte var möjligt, men långivaren hävdade att han kunde ta en upplysning och få fram vilket belopp och vilken ränta jag kunde få och trots att jag ogillar kreditupplysningar sa jag Ja. Fick låna 100.000 till samt en ränta på 6,7 %. Sign! Jag fick pengarna samma dag som de tog emot skuldebrevet. Nu måste jag vara klok nog att lösa andra lån för att få ned månadskostnaden så mkt som möjligt men har svårt att veta hur jag ska tänka. Jag kan verkligen inte göra så mycket som jag vill.... Hör nog hemma i annan tråd. Jag vill verkligen kunna leva ett normalt liv och behöver inga utsvävningar. Min lånebild är dock katastrofal men inga anmärkningar förstås, då hade Santander inte ens ringt mig.
Jag uppfattar att tonen här på forumet är mer mänsklig än på till exempel flashback där alla tjänar en miljon och ingen har något lån. Jag hoppas att jag kan få stöttning här, samtigt som jag kan stötta andra.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Hej till alla på lånforum!
Jag har nyligen registrerat mig här men jag har varit en flitig läsare det senaste året. Angående Santander måste jag säga att det är en av de bättre långivarna i blancobranchen. Jag trodde dock inte att så var fallet innan förra veckan. Kort beskrivning:
Jag är lånetorsk och mår inte alls bra av det jag åsamkat min ekonomi och mig själv. Jag tog ett Santanderlån på nätet i ren desperation i januari 2015. 150000 på fem år med en ränta på 11, 95. Grattis! Som en alkoholist som börjar dricka grannens hemkörda skräp bara för att det var det som gick att få tag på en lördagkväll. Hade många lån innan, på ca. 350000.
Nåja, jag har uppenbara problem med mina utgifter och då är det inte enbart lånen det handlar om. Vad jag gjorde i januari i år var att nappa på Santanders erbjudande om höjning av lånet på 30.000 utan kreditupplysning. Nu i mars, för exakt en vecka sedan, ringde Santander och frågade om jag ville låna mer. Jag sa att det nog inte var möjligt, men långivaren hävdade att han kunde ta en upplysning och få fram vilket belopp och vilken ränta jag kunde få och trots att jag ogillar kreditupplysningar sa jag Ja. Fick låna 100.000 till samt en ränta på 6,7 %. Sign! Jag fick pengarna samma dag som de tog emot skuldebrevet. Nu måste jag vara klok nog att lösa andra lån för att få ned månadskostnaden så mkt som möjligt men har svårt att veta hur jag ska tänka. Jag kan verkligen inte göra så mycket som jag vill.... Hör nog hemma i annan tråd. Jag vill verkligen kunna leva ett normalt liv och behöver inga utsvävningar. Min lånebild är dock katastrofal men inga anmärkningar förstås, då hade Santander inte ens ringt mig.
Jag uppfattar att tonen här på forumet är mer mänsklig än på till exempel flashback där alla tjänar en miljon och ingen har något lån. Jag hoppas att jag kan få stöttning här, samtigt som jag kan stötta andra.
Om du specar dina lån med belopp och ränta blir det enklare att ge dig råd.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp